Povesti pentru antreprenori si manageri de proiecte online

De Youth HUB pe Friday, June 17 th, 2016 in

Povesti pentru antreprenori si manageri de proiecte online

De ce consumatorul alege să revină? De ce telefoanele din departamentul Customer Support suna atât de rar? De ce un produs se vinde aproape singur? Toate aceste întrebări au ca răspuns: clienți mulțumiți. Iar un client mulțumit este cel mai bun agent de vânzare pentru orice companie.

O carte de căpătâi într-ale designului de software și de online ne-a învățat încă din titlu că trebuie să creăm produse având atenția concentrată pe mintea utilizatorului.

Foarte mulți “părinți” de produse online încă ignoră faptul că un website, un landing page sau o aplicație concepută pentru compania lor nu le mai aparține odată ce ajunge online, iar scopul este ca publicul consumator să o primească entuziast și cu brațele deschise, să se folosească de noul produs și să le fie de real folos.

În anii ‘70 conceptul de user experience (experiența utilizatorului) era străin inginerilor care abia puneau bazele primelor produse digitale. Și la acel moment acest concept era relativ inutil, pentru că produsele erau destinate unor oameni specializați în domeniu, care le mânuiau cu ușurință.

Publicul larg nu avea acces la aceaste minuni ale științei care, în mai puțin de trei decenii, aveau să fie printre cele mai utilizate produse din lume. Odată cu dezvoltarea sectorului de producție în masă a PC-urilor, muntele a decis să vină el la Mohamed.

Publicul și-a dorit să se folosească de noile dispozitive, prin urmare a făcut compromisul de a aloca resurse de timp și financiare pentru a învăța cum se folosește.

User experience încă nu era o prezență obligatorie în documentațiile destinate web designerilor. Dar astăzi utilizatorul nu mai are timp. Și faptul că toate companiile există într-o formă sau alta online, creează o competiție acerbă între firmele care oferă produse și servicii, între platformele care oferă informații, site-urile de divertisment, jocurile online etc.

Experiența utilizatorului a devenit astfel o materie de bază de studiu pentru toți dezvoltatorii de produse software sau pentru web, dar și pentru cei care au nevoie de serviciile lor. Pentru că de ea depinde atracția, fidelizarea și conversia publicului țintă.

  • Criteriul estetic este trecut pe plan secundar.

Este un cârlig excelent pentru a atrage utilizatorul, dar ușurința navigării și completării acțiunilor pentru care a venit pe site este ceea ce îl ține prins și îl face să revină.

Ce au de înțeles designerii este că au nevoie să renunțe la obiceiul de a trata produsul ca pe rochia de mireasă a colecției. Despre care știm cu toții că este excepțională, dificil de îmbrăcat, greu de purtat și folosită doar o dată (sau de câteva ori, după caz) în viață.

Ori scopul, pentru majoritatea covârșitoare a businessurilor este să vândă în creștere constantă pentru a-și asigura o evoluție solidă și pentru a deveni acel brand top of mind în sectorul lor de activitate.

De asemenea, mentalitatea “nu-i frumos ce e frumos, e frumos ce îmi place mie” ar trebui să dispară din această zonă și să acceptăm că un produs bun este un produs utilizat de un număr mare de persoane, în ciuda faptului că în piață există o sumedenie de produse similare. (articolul integral poate fi citit aici)

Blogger, web designer, account în agenție, startupper?

Află informații complete despre strategia dezvoltarii produsului tău și aplică-le într-un workshop de două zile. Învață să îți definești publicul țintă, să deduci patternurile sale de interacțiune cu produsul tău, descoperă cum se formează obiceiurile în online și cum poți concepe un site funcțional, o strategie de dezvoltare și una de content marketing și află de ce instrumente ai nevoie pentru a-ți controla evoluția și cum să le utilizezi. 

Cursul: Online de la A la ZEN 

Leave a Reply

Your email address will not be published.

De obicei raspundem in 24 de ore, exceptie facand weekend-urile. Toate adrese de email sunt pastrate confidential si nu veti primi spam sub nicio forma.

Multumim!

Enter a Name

Enter a valid Email

Message cannot be empty